Marketingadviezen voor ondernemers op zoek naar een nieuw CDP-platform

Als ondernemer ben je altijd op zoek naar manieren om je marketingactiviteiten te optimaliseren. Een Customer Data Platform (CDP-platform) kan hierbij helpen door gegevens van al je klanten te verzamelen en te centraliseren op één plek. Maar hoe kies je het beste CDP-platform voor jouw bedrijf? In deze blog geven we je vijf tips om rekening mee te houden bij het zoeken naar een nieuw CDP-platform.

Maak een lijst van je wensen en prioriteiten

Voordat je op zoek gaat naar een nieuw CDP-platform, is het belangrijk om te bepalen wat je wensen en prioriteiten zijn. Wil je bijvoorbeeld realtime analyses kunnen doen of juist meer focus leggen op datasecurity? Maak een lijst van de functies en eigenschappen die voor jouw bedrijf het belangrijkst zijn, zodat je gerichter kunt zoeken.

Kijk naar de integratiemogelijkheden

Een CDP-platform is geen op zichzelf staande tool, maar moet samenwerken met andere marketingtechnologieën zoals marketing automation, CRM en advertentieplatformen. Kijk daarom naar de integratiemogelijkheden van het CDP-platform dat je overweegt. Hoe eenvoudig is het om te integreren met de systemen die je al gebruikt? Is er bijvoorbeeld een aPI beschikbaar?

Let op de schaalbaarheid

Het aantal klanten en hun interacties met je bedrijf zal in de toekomst alleen maar toenemen. Daarom is het belangrijk om een CDP-platform te kiezen dat schaalbaar is. Het platform moet in staat zijn om grote hoeveelheden data te verwerken en moet flexibel genoeg zijn om mee te kunnen groeien met je bedrijf.

Check de datasecurity en compliance

Gegevens van klanten zijn kostbaar en moeten beschermd worden. Kijk daarom goed naar de datasecurity en compliance van het CDP-platform. Staan er onnodig veel persoonsgegevens in het platform? Wordt er voldaan aan alle relevante wet- en regelgeving, zoals de AVG (GDPR)?

Vraag om referenties en demo’s

Tot slot is het belangrijk om te vragen naar referenties en demo’s van het CDP-platform. Doe navraag naar hoe ervaren ze zijn van andere bedrijven die het platform al gebruiken en probeer het platform zelf uit om te kijken of het aan je verwachtingen voldoet.

Samenvatting 

Het kiezen van het juiste CDP-platform is een belangrijke keuze voor je bedrijf. Door goed na te denken over je wensen en prioriteiten, te kijken naar de integratiemogelijkheden, de schaalbaarheid, de datasecurity en compliance en door te vragen naar referenties en demo’s, kun je gerichter op zoek naar het best passende platform. Zo zorg je ervoor dat je marketingactiviteiten optimaal verlopen en dat je de klant beter kunt bedienen.

 

Bron: datatrics.com/nl/

 


Geplaatst

in

door

Tags: